Gymkhana

Igår blev det ett gymkhanapass! Fick rida en D-ponny vid namn Castillo. När vi skrittade fram var han hysat pigg och svarade bra, men när vi sedan knöt tyglarna och la ifrån sig spöet så segade han ihop totalt och lyssnade inte alls! Men det gick bättre sedan.
 
Första övningen var att hålla i en kort bit rep, sedan skulle en kompis hålla i andra änden så red vi så jämte varandra i skritt & trav, Castillo skötte sig väldigt bra även om Ior gärna ville tugga på honom ibland. Andra övningen var också ganska simpel, växla pinnar med varandra. Framåt slutet fick jag galoppera för att se om jag klarade av att växla i galopp och det gick jättebra.
 
På mittvolten stod det pinnar uppsatta med någa burkar på som vi skulle flytta, och slutligen skulle man följa fyrkanten och ta en flaga från en kon och lämna tillbaka den i en annan kon. Slutade med att vi fick testa ta den & sätta ifrån den i galopp och vi satte det på första försöket, så det gick ju bra.
 
Är nöjd med passet! Han var lite småseg & svarade segt efter att jag lagt ifrån mig spöet men jag kan ju inte begära för mycket av honom. Har somsagt inte varit i stallet på över en vecka, och inte haft någon motivation till ridningen alls men jag tror detta passet var precis vad jag behövde. :) / Ebba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0