Hoppträning - Northon, 19/12

Jag kom precis hem från skolan, var där i drygt en timme för en stund i kyrkan & slutligen lite betygsutdelning. Och nu är jag hemma! Kan säga att jag faktiskt är väldigt nöjd med mina betyg. ;)
Och självklart är det jäkligt skönt att ha jullov nu! Välbehövligt kan man lugnt säga.
 
Anyways, igår var det hoppträning & jag red Northon som vanligt. Vi hoppade hinder som var lite tittigare och mer utsmyckade, eftersom det är så dem kommer vara på tävlingen på Söndag. Överlag tycker jag det gick bra, dock var han ganska stark genom hela passet.
 
Vi började med att kliva över vattenmattan i skritt och slutligen trav och galopp. Han tittade ytterst lite första gången, men inte så att han var rädd på något sätt. Gick över den utan några problem alls. Nästa hinder var två par sopsäckar fyllda med någonting som jag inte vet vad det var, haha. Sedan hoppade vi även ett vanligt räcke med en bom, och på den bommen hängde stora blåa plastsaker. Slutligen hoppade vi även över ett par sockerbitar. Han tittade inte på någonting, hoppa superfint & bra. Somsagt något stark efter dock, men inget farligt.
 
Framåt slutet körde vi en liten tävling där vi började hoppa över 6 sockerbitar, sedan 5 och 4 osv, ner till 1. Vi kom halvt över den sista, haha. Är väldigt nöjd med honom, bästa ponnyn! :)
Nu ska både jag och Alva se till att komma igång ordentligt med bloggningen! / Ebba
Bilden är tagen 21 December 2012, alltså nästan exakt ett år sedan. Detta året blir det dock en grön jul, snön smälte bort för ett tag sedan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0