Julklappshoppning - Resultat

Idag var det den årliga "julklappshoppningen" på ridskolan. Det är en clear round hoppning i 60 & 70cm, man måste klä ut sig och hinder/bana är även utsmyckade med lite tittigare grejer. Dock kan jag inte direkt säga att Northon tittade.. Okej, han tittade inte ett dugg. Han är såpass lugn & stabil och har varit på ridskolan i 16år nu så han vet att tittiga hinder inte är något farligt, och det är ju självklart en fördel.
 
70cm - 0 fel
Framridning: Northon gick med en annan tjej innan mig, så jag behövde/och hann inte rida fram så länge utan det var direkt in på ridbanan och hoppa ett språng på räcket och ett på oxern. Och herregud! Vad han var taggad! Seriöst, så fort jag gav honom galoppskänkeln gjorde han ett litet bocksprång och skjöt fram som en kanon. Seriöst, ni som tycker han är lat & seg får allt tänka om ganska rejält, ni skulle sett idag.. I alla fall, blev två jättefina språng och sedan var det dags att gå in på banan.
 
Banan: Jag var sista startande för dagen så det var en tjej innan mig, därför fick jag stå i ett hörn och vänta. Fattade sedan galopp och även här var han taggad. Inte lika mycket som där ute men så blir det alltid när man kommer in på banan. Hoppade jättefint över ettan och tvåan. Vid trean klämde han in ett extra språng innan men det var helt och hållet mitt fel då jag inte var tydlig nog med att trycka av honom. Resten av hindrena gick superbra. Han bytte galopp fram och tillbaka ibland, korsgalopp, fel galopp, you name it. Men det var också mitt fel för att jag inte stöttade upp honom ordentligt, när jag väl gjorde det så gjorde han helt klockrena byten till rätt galopp hela tiden.
 
Så dem få missförstånden vi fick var helt och hållet mitt fel, Northon skötte sig verkligen superbra & hoppade jättefint och med bra tempo! Nollade även och fick en rosett, haha.
 
Igår på hoppträningen sa Åsa även att hon tycker jag borde börja rida med sporrar på lektioner när jag rider Northon, så att jag kan ha dem när jag tävlar, speciellt i dressyr. / Ebba
Två stycken printade bilder från filmen! Är han inte otroligt söt? Som ni ser var jag utklädd till tomte och Northon var min lilla ren med renluva, benskydd och täcke. Dessutom gick han en till klass innan mig, och hon som hade honom hade flätat in röda band i manen och ett i svansen så jag lät det sitta kvar. Erkänn att han är otroligt söt? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0