Läget?

Yeaaaah, long time ago... Vet inte riktigt var jag ska börja, haha! Har haft sjukt mycket i skolan de senaste veckorna, och vi har fortfarande ett matteprov kvar vilket ligger på torsdag, dagen innan julavslutningen, precis som förra året.
Apollo har haft en liten minivila, i en vecka ungefär, när det var snö ute osv. Under den perioden fick han nya skor med sulor och broddar och självklart försvann snön fort som fan efter det! ;)
Nu har jag satt igång honom igen och han går sjukt fint! Igår var vi ute och galopperade i en backe och idag körde vi lite lösgörande övningar samt långa intervaller i slutet. Han satte klockrena byten, mwihii, grymma ponny. Min lilla pensionär till femåring, haha, lätt lugnaste hästen jag har träffat.
Vi har även bokat in (preliminärt) vår första "tävling", en pay and jump i slutet av december. Har dock inte bestämt mig för vilka höjder jag vill hoppa ännu, tänkte antingen rida till ridhuset i helgen och ta några språng eller, om banan är fin, ta några språng hemma.
 
I övrigt så kan jag knappt vänta till julafton känner jag nu, är riktigt jävla stolt över mina julklappar som jag har köpt, hehe. Chill vecka väntar tills dess, har vanliga lektioner (mestadels film) imorgon och på onsdag och sedan en cup i spökboll hela torsdagen innan vi avslutar höstterminen med ett gympass med hela åttan på fredagsmorgonen, sedan samling och slutligen betygsutdelning.
Nu ska jag se något avsnitt av min favoritserie HIMYM och så får vi se om det kommer upp något mer inlägg imorgon ;)
//Alva
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0