Northon 23/12

Kan inte fatta att det är jul imorgon. IMORGON! Hela 2013 har bara flygit förbi, känns som det var igår man stod med shorts & bara ben i sommarvärmen. Och nu, nu är det vinter & julafton imorgon! Hur är det hemma hos er? Har ni någon snö? Vi har dessvärre inte det..

I alla fall, på ridskolan kan man nu på lovet hyra häst i drygt en vecka och självklart har jag ju hyrt Northon. Så idag var första ridpasset av sju. Började skritta fram ute på ridbanan men det blåste så himla mycket och började regna så vi gick in, när vi väl kommit in började det spöregna ute så det var ju tur att vi gick in.

Red inte så värst länge ändå. Tror det blev 30 minuter allt som allt, nästan bara skritt. Tog ett par varv i trav men annars blev det bara skritt. Mest på lång tygel men så småningom började jag plocka upp dem och arbeta honom lite lätt på volten i höger varv. Och han var så sjukt fin! Perfekt form, jättestadig var den också. Jobbade även i vänster vilket är vårat svårare varv, men även här arbetade han på i en jättefin & stadig form.
 
En till bild från igår, han är verkligen otroligt vacker! Världens bästa ponny, är så otroligt glad att jag har haft chansen att rida honom i 2,5 år och jag hoppas vi har flera år kvar tillsammans! ♥ / Ebba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0