Omotiverad

Bloggen ekar tom och gång på gång ber vi om ursäkt. Jag hatar att göra det & komma med bortförklaringar men det är tyvärr sant. Just den senaste tiden har varit extra mycket. Skolan, läxor, prov, betyg, fritid etc. Det har varit slutspurten i skolan och NU är betygen satta och pressen från skolan har minskat. 
Det är inte förrens nu jag kan slappna av, sluta tänka på alla prov som måste göras och alla inlämningar till skolan, bara en vecka till och på Fredag går vi på Jullov. Så otroligt efterlängtat så det är inte sant, hela denna hösten har varit grå & tråkig. Jag har verkligen haft noll motivation till allt. Skola, hästar etc. Så jullovet är något jag verkligen kommer ta vara på nu.
 
De senaste månaderna har jag inte haft någon inspiration & motivation i ridningen överhuvudtaget. Jag har inte tyckt det var alls lika kul som för ett tag sedan. Vissa tidiga stallmornar har bara varit jobbiga. Jag hatar att erkänna det för mig själv, men det är tyvärr sant. Jag sitter just nu och tittar på gamla ridfilmer på mig & Northon, sånna som vi filmade under hela 2012 - sommaren 2013. Och det ger mig en tankeställare.
Jag har INTE tröttnat på ridningen & tänker definitvt INTE lägga av. Ridning är mitt liv, det går inte komma ifrån. Men allting har varit mycket tråkigare.. Jag har inga ideér om vad jag och Northon ska träna på under ridpassen, tävlingar har gått dåligt och jag har inte riktigt orkat. 
Men nu när jag sitter och tittar på dem filmerna börjar jag fundera. Varför är det så svårt nu då? Varför går det sämre nu?
 
Problemet ligger hos mig, jag har inte någon motivation. Jag brukade klä upp honom i outfits med gulliga ludd, busa runt på ridpassen och bara ha så himla kul utan någon press alls, och det är DET vi ska hitta tillbaka till. Under jullovet har jag hyrt honom och då får man rida 7 dagar, och jag ska lägga krut på arbetet från marken. Verkligen jobba och bygga upp vårt band, så det blir ännu starkare än förra terminen. Jag ska fortsätta lite lätt med trickträningen, ledarskapsövningar, mysiga barbackaritter, busgalopper och bara rida runt och busa i snön. Jag tror det är just det som vi behöver, att hitta tillbaka lite till varann så vi bygger upp vårt band, för det gör mig mer motiverad och allt blir roligare.
 
Dessutom har vi julklappshoppning den 22 December, en hopptävling där man ska vara utklädd och hoppar en bana med lite tittigare hinder. Där ska vi bara ha kul, jag struntar i vad folk tycker om oss, sålänge vi har kul. De senaste klubbhoppningarna är bara att försöka glömma, jag vet att vi kan bättre och det kommer vi visa. Det viktigaste är att Northon & Jag går in på banan för att ha kul, för då löser sig det alltid.

När jag nu är inne på sidospår kan jag ta och skriva av mig lite. Något jag måste lära mig är att sluta bry mig om personer, som slutade bry sig om mig för längesedan. Dem kan bitchblicka, starta rykten & snacka skit om mig hur mycket dem vill, jag bryr mig inte längre. Jag är trött på att få ta all skit från dem, jag tänker sätta ner foten & tänker jag göra nu.
Om du känner dig pikad - oops, too bad. Men då är du en av dem, och vet du? Hejdå!
#sorrynotsorry
 
Detta inlägget blev ju helt rörigt, ingen röd tråd och ingen struktur över huvud taget. Menmen, jag behövde skriva av mig lite i alla fall! ;) / Ebba
Har inte ridit sedan förra veckan. Red inte i Tisdags pga. begravning och så red jag inte igår heller för jag var inte hemma. Längtar verkligen efter min bebi nu ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0