En vanlig stalldag

I alla stall/ridskolor har man olika rutiner och gör på olika sätt. Tänkte därför att jag kunde skriva ihop lite kort om hur en vanlig stalldag ser ut för mig. Observera att detta är en Lördagmorgon när jag inte har jouren, och inte heller Tisdag/Torsdag när jag kommer på eftermiddagen.
 
• Beroende på när jag kommer, så hämtar jag Northon i hagen. Kommer jag innan 9 så står han inne och jag "slipper" därmed hämta honom. Ställer honom antingen i sin egen box om Snuitje är där och om han är ensam tar jag istället in honom till stora stallet och lånar gången eller en box där så han slipper vara ensam.
• Efter att jag har plockat in honom från hagen sätter jag igång med det viktigaste - rykta!
• Mockar gör jag alltid efter ryktningen, någon gång händer det att jag gör det innan dock, men för det mesta efter.
• Utrustning. Byter schabrak/pannband/etc om det ska göras, annars sadlar & tränsar jag direkt efter det, och så fort jag är klar går jag till ridhus/ridbana/hage beroende på vart jag ska rida någonstans.
• Rider, ganska självklart haha.. Vi varierar väldigt mycket vad vi håller på med från pass till pass. Dressyr, bommar, barbacka, busridning, arbete i grimma etc.
• Tar in honom i stallet, sadlar av, ryktar, mockar igen om det behövs & tar ut honom i hagen igen.
• Till sist har vi väl det som jag tycker är minst roligt.. Putsa utrustningen.. Men jag gör det faktiskt varje vecka, wiho. / Ebba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0