Gårdagens ridpass - 3/12

Kan inte fatta att det redan är December.. Snön har ju inte ens kommit än! 
Urkass uppdatering från båda oss, ber om ursäkt för det.. Mycket i skolan & annat som händer, men vi ska komma igång igen snart, promise.
 
Anyways, igår red jag ju min ridlektion som vanligt. Skulle egentligen haft Royal men han blev aldrig färdigskodd i tid så jag fick ta Mistel istället, jag klagar dock inte över det haha. Mistel är en stohäst runt 163cm.
 
Ridpasset var ganska likt förra veckans, fokuset låg på serpentinbågar och även ett par bommar. När vi skrittade fram red vi även över ett bar bommar som låg vid medellinjen, samt jobbade mycket med tempoväxlingar & väcka igång dem. Travade sedan fram en stund, det tog ett tag innan jag kom på hur jag skulle göra för att få igång honom ordentligt så att han så småningom började arbeta korrekt med bakbenen.
 
Galoppen var ingen höjdare, vi fick aldrig riktigt något flyt i det. Långa, älgaktiga steg och grymt fula avsaktningar, haha. Fick åtminstone till det framåt slutet.
Började sedan jobba med serpentinbågarna, fick jobba allra mest med att han skulle svänga i själva bågarna och inte tappa hela yttersidan och bara vrida på halsen, något som han brukar göra. Men jag tycker faktiskt att vi löste det ganska bra! Efter ett tag började han arbeta på bra med bakkärran och blev riktigt trevlig att rida!
 
Mistel är verkligen en rolig häst, man kan inte bara åka runt på honom utan man måste ha med sig honom från början om man ska kunna få till formen senare, verkligen jätterolig att rida!
Imorgon blir det hoppträning, är osäker på om jag kommer få Northon eller om vi skulle testa på lite andra hästar denna gången, vi får se helt enkelt. / Ebba
Här ser ni en bild på honom, förövrigt behöver jag verkligen nya bilder.. Var det förresten någon som fotade under senaste klubbhoppningen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0