Dressyr 12/11

Hej! Ber om ursäkt för dålig uppdatering men varken jag eller Alva har riktigt haft tid då vi båda har sjukt mycket i skola & dessutom har ju Alva en häst att ta hand om. Men vi ska försöka skriva mer framåt helgen!
 
Idag fick jag återigen rida Northon & det blev lite dressyr igen, hoppträning nästa vecka. Gick väl helt okej idag. Inte bästa passet dock. Kändes mest som vi arbetade mot varandra, han var stel, ovillig, jag fick inte till påskjutet i bakkärran och det blev lite kaos helt enkelt! Men sådana pass måste man ju också ha.
 
Började att skritta fram och växla mellan vanlig och ökad skritt, vilket gick väldigt bra. Sedan samlade vi upp tyglarna och jobbade ett litet tag innan vi började trava, han var lagom pigg men när jag skulle börja med finslipet och så småningom även början mot formen så gick det inte alls. Han lyssnade fortfarande, men jag fick aldrig något riktig kvickhet i honom & han var stel. Innan galoppen blev han jättestark & ville hellre dra iväg men det fixade vi sedan och galoppen blev i alla fall jättefin!
 
Jobbade på volterna i alla tre gångarterna och galoppen blev klart bäst.
Inget superbra pass men det är sådant man får ta. / Ebba
Åh jag vill ha snö!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!
Så roligt att hitta hit :) Northon är halvbror min häst och jag måste säga att de åtminstone utseendemässigt är mycket lika!

Svar: Åh gud vad kul! Vad heter din häst, om du inte har något emot att jag frågar? :)
fuxarnas.webblogg.se

2013-11-15 @ 11:05:20
Postat av: Jenny

Han heter Nisse och är 21 år :)

2013-11-27 @ 08:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0