Film - Avramling, 20/10

Bättre sent än aldrig.. Nu kommer i alla fall filmen från senaste tävlingen, jag hoppade 70cm & LD och i 70 var jag och Northon så himla duktiga *hosthost* att vi tyckte jag kunde ta och glida av & bli uteslutna. Lyckligtvis hamnade allt på film och jag kan inte annat än att skratta åt det! 
 
Så otroligt klumpigt egentligen. Ni får egentligen bilda lite av er egen uppfattning till varför jag ramlade av, men ni ser ju att han stannar till lite innan varje hinder och jag kan säga att det var huvudorsaken... Sådan pinsam avramling.. ;) Och självklart skulle han klämma in något bocksprång/skutt, vad han nu höll på med, haha. Får hoppas det går lite bättre på Söndag! / Ebba

Kommentarer
Postat av: anonym

ser ut som att om du bara tar ut och gör svängarna noggrannare så att han får chans att se och kolla in avståndet till hindret innan det kommer så kommer det gå skitbra för er sen! :)

Svar: Ja, det är det vi försöker jobba med nu. Det är lite svårt, men vi försöker! Dock kan jag bara passa på att påpeka att anledningen till att han halvt stannar innan hindrena är inte pga. att det är för korta avstånd. Tack så jättemycket! :)
fuxarnas.webblogg.se

2013-11-24 @ 13:08:28
Postat av: lina

orkade inte fylla i allt på förra kommentaren :p
Jag menar inte korta avstånd, jag menar att om du ser till att ha tre eller fyra northon-normala galoppsprång på rak linje innan hindret så kan du hjälpa honom med avståndsbedömningen bättre och då slippa att han småstannar. :)
sen om du sitter tillbaka ganska ordentligt innan hindret och får honom "på bakdelen" kan du också få jämnare språng.
jag har sett northon hoppa i måånga år och han är jätteduktig, det verkar du också vara!
:D

Svar: Ja, vi har precis jobbat med det på träningen men på tävling går det inte alls.. :/ Vet inte riktigt vad det är men det beror nog på mig!
Åh tack! :D
fuxarnas.webblogg.se

2013-11-25 @ 15:30:14
URL: http://tuiija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0