Inlägg vs bilder i en blogg

Gissar att alla någon gång har läst ett inlägg om "hur jag tycker att en bra blogg ska vara" och överst på listan står 'fina bilder'..? Jag blir lika frustrerad varje gång, alltså HUR kan man tycka att bilderna är det viktigaste med en blogg? Det finns väl inget tråkigare än när en bloggare lägger ut bara en bild och kanske, om man har tur, tre meningar till flera gånger varje dag? Likaså 'fin design', visst är det kul med en fin design men seriöst, det kan väl omöjligt vara så att det främst är design och bilder som fångar läsarens intresse?
 
Enligt mig är den viktigaste punkten INLÄGGEN. Skitsamma om det ens ligger en bild efter texten, är texten bra är bloggen bra, enligt mig i alla fall. Jag läser oändligt många gånger hellre en blogg som har bra, genomtänkta och genomarbetade inlägg än en blogg som till 99% består av bilder, skitsamma om de så är tagna av en proffsfotograf. Dock har jag rätt höga krav på inläggen för att jag ska fastna för en blogg och börja följa den, exempelvis ska inläggen vara rättstavade och styckesindelade så att det är lätt att läsa och förstå...
 
Självklart gör bilder mycket, jag förnekar verkligen inte det, men bilderna är till för att förstärka texten och inte tvärtom!
 
Vad är er åsikt angående detta? :)
/Alva
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag håller verkligen med dig. Bra bilder och fin design gör en del intryck särskilt första gången man kollar en blogg men det som håller kvar mig att läsa en blogg är texten.

Svar: Precis! :)
fuxarnas.webblogg.se

2013-11-19 @ 20:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0