Tävlingsresultat 20/10

20 Oktober var det första klubbhoppningen för min & Northon's del. Vi hoppade 70 & LD, alltså 70 & 80. Och vad ska man säga? Ena klassen var en stor, fet besvikelse och andra klassen är jag supernöjd med.
 
70cm - Utesluten
Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna klassen. Är så sjukt besviken. På framhoppningen var han jättefin, hyfsat pigg & fina språng. Men så fort man kommer in på banan blir det tvärt om. Han segar ihop, stannar och hoppar stillastående etc. Var felfri över de tre första hindrena och innan det fjärde så saktade han in och stannade halvt innan han hoppade, vilket gjorde att jag hamnade i obalans. Precis i landningen så skuttade han till, och då ramlade jag av.
Så otroligt pinsamt att ramla av på tävling men så kan det gå!
 
Innan ni påpekar något så kan jag berätta en grej - när man hoppar andra tävlingar, så hoppar han jättefint. Tvekar nästan aldrig, fina språng med bra avstånd. Men när man kommer upp på den här nivån, när man själv börjar bli lite nervös så känner han av det. Och så slutar man rida ordentligt, och det är då han gör dem klassiska stillastående hoppen, så han är ganska svår ändå.
 
LD, 80cm - 0 fel
När jag satt upp inför denna klassen tänkte jag bara "nu jäklar" liksom. Jag var extremt noggrann med varenda hjälp. Han skulle ha bra framåtbjudning & svara fort och jisses vad fin han blev då!
När vi kom in på banan blev det fortfarande så att han saktade in lite innan hindret, men inte alls lika mycket nu när jag faktiskt red ordentligt. Inte världens finaste ridning dock, lite finslip kvar menmen. Slutade med att vi nollade, så vid mållinjen släppte jag ut tyglarna & lät honom galoppera på medans han fick massa beröm & frustade som en tok. Slutade även med att vi fick leda ärevarvet även om det bara var en Clear round.
 
Vi har mycket jobb kvar, han är definitivt ingen lätt häst även om det faktiskt ser ut så. Vi kommer leka runt på dessa höjder tills vi hittar mer flyt innan vi går upp i klasserna - vi behöver inte stressa!
Film kommer! Sålänge får ni ett par prints! Har dessuto film på avramlingen om ni är intresserade av att se den? ;) / Ebba
 
Blev ett snabbt första inlägg, nu ska jag dra mot stallet för lite banhoppning på min älskling! Kameran hänger med så det blir film och troligtvis lite bilder om ni är sugna på att se det sen. :)
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ni va jätteduktiga! :))

2013-11-03 @ 17:13:44
URL: http://brightpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0