Presentation - Alva & Apollo

Hej! c:
Jag heter Alva men kallas av mina vänner för Nisse (long story, haha). Jag går i åttan på en idrottsskola med inriktning ridning och får därför ett par träningar per år av skolan, biljett till ghs 2014 samt hela onsdag förmiddag varje vecka ledig så att jag kan åka till stallet då om jag vill! Jag har ridit i snart åtta år, och min nuvarande ponny har jag haft i lite drygt två månader. Apollo heter han, en korsningsponny kategori D, Welsh/Ösel. Han är bara fem år, så när han har vuxit klart kommer han troligtvis bli maxad.
Apollo har en jättefin stam och han är väldigt lugn, trevlig, lättlärd och nyfiken på nya saker! Med honom kommer jag att rikta in mig främst på hoppning och dressyr men kanske även på WE som jag har tävlat en del förut. Han är byggd som en riktigt fin dressyrhäst med kort kropp och långa ben, haha, ögongodis ;)
 
Utöver Apollo tar musik upp största delen av min fritid, jag är typ världens största musiknörd, mwihii. Lyssnar på ganska många olika band, men genren är ungefär den samma - äldre (80-/90-tal) rock, pop, indie och punk, gärna brittisk. För att namedroppa några band så kan jag ju säga The Cure, Morrissey, The Smiths, Propellers, Ramones, The Stone Roses, The Cardigans, Slash, Markus Krunegård, Def Leppard, Green Day, Ebba Grön, Joy Division, Paul Kelly, Ned's Atomic Dustbin... Många helt enkelt ;) Jag älskar festivaler, har varit på både Hultsfredsfestivalen 2012 och Popadelica 2013 och då sett många av mina favoritband live! :D
Själv spelar jag gitarr och jag kan även grunderna på trummor :)
 
Något annat ni undrar? Skriv en kommentar eller skicka en fråga på ask HÄR. Hoppas ni gillar bloggen! :D ♥
II Apollo II Robert Smith, The Cure II Morrissey, tidigare The Smiths II Min förra ponny, Berry Blighter II
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bäärii *-*<3

Svar: Haha åfkårsä ;)
fuxarnas.webblogg.se

2013-11-03 @ 17:17:02
URL: http://brightpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0